Aktualności

19kwie2019

WIELKANOC I MAJÓWKA Z JOGĄ NA BALI

18. kwietnia - 3.maja 2019.

Zapraszam na WYJĄTKOWĄ wyprawę! Bali to radość i przyjemność życia, to spotkanie ze wspaniałą kulturą i sztuką, to dotknięcie duchowości, która przenika wszystko... Nasza wyprawa jest kameralna i w duchu "slow" - zwiedzamy niespiesznie ciekawe miejsca, rozkoszujemy się kuchnią, ćwiczymy jogę i medytujemy, chodzimy na lokalne potańcówki i pamiętamy, jak ważne jest nic-nie-robienie i luz :)  

 

Więcej informacji >

17luty2019

PRAKTYKA JOGI W CZASIE OKOŁOMENSTRUACYJNYM - MINI WARSZTAT

Ta 3-godzinna sesja warsztatowa przeznaczona jest dla pań i dotyczyć będzie praktyki w czasie okołomenstruacyjnym: czyli przed menstruacją, w trakcie oraz tuż po.
Jaki powinien być kierunek praktyki przed okresem, kiedy narasta napięcie? Jakie pozycje wykonywać, a jakich na pewno nie, w czasie samej menstruacji? I jakie pozycje pomagają zakończyć proces comiesięcznego oczyszczania? Jak sobie radzić z różnymi dolegliwościami jak: bóle głowy, brzucha, okolicy krzyżowej, napięcie psychiczne i in. Jakie podejście i zalecenia ma dla nas na ten czas ajurweda? Wszystko to omówimy i przećwiczymy na warsztacie.
Wiedza ta jest bardzo potrzebna każdej z nas, każdego miesiąca, dopóki miesiączkujemy. Prawidłowy przebieg menstruacji jest ważny dla naszego zdrowia i dobrego samopoczucia. Joga wg metody Iyengara dostarcza wspaniałych narzędzi, którymi możemy sobie skutecznie pomóc i zaopiekować się sobą. Zapraszam do udziału.
Uwaga: na warsztat proszę przynieść bandaż elastyczny.
KOSZT: 70 zł.
ZAPISY: kasia@equanimus.pl (12 miejsc.)
Miejsce rezerwuje wpłata 70 zł w ośrodku na konto EQUANIMUS 94 1050 1025 1000 0090 7875 7144. w TYTULE PROSZĘ WPISAĆ "WARSZTAT MENSTRUACYJNY".
PROWADZI: Kasia Chustecka

15mar2019

WIOSENNY WEEKEND Z JOGĄ Z DOROTĄ KOBOS W ROZPIESZCZALNI 15 - 17.03.2019

Zapraszamy na wiosenny weekend z jogą w wyjątkowym miejscu niedaleko Warszawy! Weekendowe warsztaty wyjazdowe to wspaniały sposób, aby pogłębić swoją praktykę i odpocząć, a tym razem także nacieszyć się powracającą już wiosną.  

Pełna informacja o wydarzeniu w zakładce WARSZTATY. Zapisy kasia@equanimus.pl

Uwaga: do 15.stycznia proponujemy niższą cenę FIRST MINUTE.

NOWA NAUCZYCIELKA W NASZYM ZESPOLE

Od najbliższego poniedziałku zajęcia o godz. 18.15 oraz 20.00 poprowadzi DOROTA WACEK.

Jestem pewna, że jej ciepły, a zarazem fachowy sposób prowadzenia zajęć pozwoli Wam odkryć nowe wymiary praktyki i poczynić spore postępy. Jednocześnie serdecznie dziękujemy Dorocie Kobos za dotychczasowe nauczanie. 
 
Poniżej kilka słów o Dorocie. Zapraszamy na zajęcia już w ten poniedziałek, abyście mogli poznać Dorotę osobiście.     
 
Dorota pochodzi z Krakowa, jest dyplomowaną nauczycielką jogi Iyengara w stopniu Junior Intermediate II.
Z wykształcenia kulturoznawca międzynarodowy i animatorka kultury.
Swoją nauczycielską drogę jogiczną rozpoczęła w 2008 roku przy boku Konrada Kocota, jednego z najbardziej doświadczonych nauczycieli jogi metodą Iyengara w Polsce, i kontynuowała na kursie nauczycielskim u Katarzyny Pilorz.
Pogłębia wiedzę i udoskonala praktykę na zajęciach i warsztatach  prowadzonych przez nauczycieli z Polski i z zagranicy, między innymi w Ramamani Iyengar Memorial Yoga Institute w Punie, w Indiach oraz w Instytucie B.K.S. Iyengara w Nowym Jorku. 
Poza matą tancerka-freelancerka, podróżniczka, miłośniczka natury.
 

PRAKTYKA W GRUDNIU - PRANAJAMA

Zwykle na każdy miesiąc wybieramy jedną asanę, na której skupiamy się w czasie praktyki na zajęciach. W ostatnim miesiącu roku postanowiliśmy poświęcić więcej czasu na praktykę pranajam. Co to jest pranajama?

Pranajama są to ćwiczenia oddechowe, które opierają się na świadomości oddechu i na regulacji oddechu. Aby pranajama mogła być przeprowadzona właściwie, praktyka asan musi być już ugruntowana - ciało jak i umysł w asanach powinny być stabilne. Dlatego w ośmiostopniowym systemie jogi pranajama znajduje się stopień wyżej nad asanami.

System nerwowy jest głównym odbiorcą efektów ćwiczeń oddechowych. Różne są techniki oddechowe i różne zatem ich działanie, jednak ogólny ich wpływ przynosi spokój, jasność i zrelaksowanie umysłu, wyciszenie i oczyszczenie nerwów, nasycenie krwi tlenem, i - przy właściwym wykonywaniu bandh (pieczęci energetycznych) - również regenerację narządów wewnętrznych. Pranajama toruje drogę do kolejnych stopni jogi czyli dharany - koncentracji i dhyany - medytacji. "Tak jak wiatr rozwiewa dym i nieczystości w atmosferze, tak pranajama wywiewa nieczystości z ciała i umysłu. wtedy - jak mówi Patanjali - boski ogień wewnątrz nas samych płonie w całej okazałości, a umysł uzyskuje zdolność do koncentracji (dharana) i medytacji (dhyana). [YS II 52-53]. BKS IYNEGAR "Światło Jogi".

Chcącym dowiedzieć się więcej na temat pranajamy polecam lekturę "Światła Jogi" oraz "Pranajamy" BKS Iyengara i OCZYWIŚCIE ZAPRASZAM NA ZAJĘCIA! :D