Joga

Joga wywodzi się z Indii i jest wspaniałą ścieżką rozwoju duchowego praktykowaną od ponad 4 tysięcy lat.

Słowo joga pochodzi od sankryckiego słowa judż [yuj] i ma dwa zasadnicze znaczenia. Pierwsze z nich to scalać, łączyć, jednoczyć. Oznacza to zjednoczenie człowieka z tym, co boskie. Drugie znaczenie to ujarzmiać. Odnosi się ono do zapanowania nad emocjami, zachciankami, umysłem tak, aby wspierało to rozwój fizyczny, psychiczny i duchowy. Podstawę praktyki jogi stanowią asany (pozycje jogi) i pranayama (ćwiczenia oddechowe).

Asana to wykonywanie pozycji fizycznych. Efektem praktyki asan jest stabilne, elastyczne, a zarazem silne ciało, niezawodny umysł i pogodne usposobienie.

Pranayama to regulowanie przepływu oddechu, zarówno wdechu jak i wydechu.

Joga uwalnia od stresu

Joga jest przede wszystkim wspaniałą ścieżką rozwoju, drogą poznania i samodoskonalenia.
Jej dobroczynny wpływ uwalnia nas także od objawów stresu. Przeżywane napięcia odciskają swoje piętno w ciele i umyśle. Najczęściej gromadzą się w ramionach i barkach, tyłach nóg, okolicy brzucha, okolicy klatki piersiowej, zaburzają gospodarkę hormonalną, trawienie, podnoszą ciśnienie i przy dłuższym trwaniu prowadzają do wielu dolegliwości.

Praktyka jogi łagodzi objawy stresu i przywraca ciału i umysłowi właściwą równowagę. Jednak jej wpływ jest dużo głębszy: pozwala dotrzeć do korzeni stresu, aby wreszcie poza nie wykroczyć.

Korzyści, jakie osiągniesz dzięki praktyce:

  • Psychiczne - odprężenie i ukojenie nerwów, odczucie spokoju, ugruntowania i opanowania myśli, lepszy sen, dystans do spraw, pozytywne nastawienie do życia, poczucie kontroli a zarazem odpuszczenie tego, na co wpływu nie mamy, akceptacja siebie i swoich ograniczeń, łagodność, pogoda ducha...
  • Fizyczne - uwolnienie napięć mięśniowych nagromadzonych w wyniku stresu, ulga dla pleców, karku, ramion i kręgosłupa, odprężenie dla głowy, regulacja i pogłębienie oddechu, więcej przestrzeni dla serca, mocne stopy i nogi, regulacja pracy narządów wewnętrznych i hormonów, regulacja ciśnienia, ulga w bolesnych miesiączkach, dotkliwym PMS, silne i elastyczne ciało, smukła sylwetka, gracja ruchów, poprawa odporności fizycznej i psychicznej...
  • - i wiele innych, a wszystkich nie sposób wymienić.

Podróż na ścieżce jogi nie ma końca: rozwija się stale i zmienia, zaskakuje, obdarowuje i stawia nowe wyzwania... Każdy niech sam rozpozna, jakie korzyści niesie dla niego.

Jak zacząć?

Można dołączyć w dowolnym momencie. Najpierw zapoznaj się z regulaminem i zasadami praktyki. Następnie skontaktuj się z ośrodkiem telefonicznie lub mailowo, aby się umówić - liczba osób na sesjach jest ograniczona. Zabierz wygodny, niekrępujący ruchów strój. Przyjdź 20 minut przed zajęciami, aby porozmawiać z prowadzącą i poinformować o ewentualnych problemach zdrowotnych. Pamiętaj, aby nie jeść co najmniej godzinę przed zajęciami. Wszystkie pomoce potrzebne do praktyki znajdują się w ośrodku.

Grafik zajęć

poniedziałek: 23.10.2017 Grupa Nauczyciel
09:15 - 10:45   Grupa Ogólna 1 KASIA
11:00 - 12:00   Pilates ALEKSANDRA
18:15 - 19:45   Grupa Ogólna 1 DOROTA
20:00 - 21:30   Grupa Początkująca DOROTA
wtorek: 24.10.2017 Grupa Nauczyciel
07:30 - 09:00   Początk.+ ogólna TOMEK (na zapisy)
09:15 - 10:45   Grupa Początkująca TOMEK
11:00 - 12:30   Joga Powięziowa (yin yoga) KASIA G. (kurs)
18:15 - 19:45   Grupa Początkująca WIOLA
20:00 - 21:30   Grupa Ogólna 1 KASIA
środa: 25.10.2017 Grupa Nauczyciel
09:15 - 10:30   Vinjasa EMILIA
11:00 - 12:15   Pilates ALEKSANDRA
18:15 - 19:45   Grupa Ogólna 1 KASIA
20:00 - 21:30   Grupa Początkująca AGNIESZKA
czwartek: 26.10.2017 Grupa Nauczyciel
07:30 - 09:00   Początk.+ ogólna TOMEK (na zapisy)
09:15 - 10:45   Grupa Ogólna 1 TOMEK
18:15 - 19:45   Grupa Początkująca AGNIESZKA / łagodna
20:00 - 21:30   Grupa Ogólna 1 AGNIESZKA
piątek: 27.10.2017 Grupa Nauczyciel
09:15 - 10:45   Grupa Początkująca MARTA
11:00 - 12:30   Grupa Ogólna 1 DOROTA
18:15 - 19:45   Początk.+ ogólna KASIA
20:00 - 21:30   Joga Powięziowa (yin yoga) KASIA GURAJ - kurs
sobota: 28.10.2017 Grupa Nauczyciel
09:15 - 10:45   Grupa Ogólna 1 KASIA
11:00 - 12:30   Grupa Początkująca MAGDA
13:00 - 14:00   Joga dla dzieci MARCELINA
niedziela: 29.10.2017 Grupa Nauczyciel
18:15 - 19:45   Początk.+ ogólna KASIA
19:45 - 20:30   Medytacja KASIA


Cennik

  • Pojedyncza sesja 40 zł
  • Karnet na 4 sesje w miesiącu 140 zł
  • Karnet na 8 sesji w miesiącu 220 zł
  • Karnet na 12 sesji w miesiącu 260 zł
  • Karnet Miesięczny Otwarty (wejścia bez ogr.)  280 zł
  • Karnet Kwartalny Otwarty 700 zł
  • Karnet Półroczny Otwarty 1200
  • Karnet na 10 sesji do wykorzystania w dowolnym czasie 300 zł
  • Promocja dla Par - zniżka na drugi karnet 50 %
  • Sesja Indywidualna 190 zł
  • Joga dla Dzieci karnet na miesiąc 25 zł/zaj.
  • Studenci i emeryci zniżka 20 %

Grupy

Początk.+ ogólna

zajęcia dla początkujacych i zaawasowanych Zajęcia dostosowane są poziomem do uczestników - uczone są zarówno podstawy wykonywania pozycji, jak i trudniejsze warianty. Dla wszystkich.

Grupa Ogólna 1

Dla osób, które poznały podstawy. Bardziej zaawansowana praktyka, więcej szczegółów i dłuższy czas trwania w pozycjach. Można dołączyć po minimum dwóch miesiącach w grupie dla początkujących, wymagane jest samodzielne wykonywanie świecy (jeśli nie ma przeciwwskazań).

Ogólna + Pranajama

Dla osób, ktore opanowały podstawy praktyki asan. Zajęcia na poziomie grupy ogólnej zakończone pranajamą, czyli ćwiczeniami z oddechem.

Yoga in English

Iyengar yoga classes suitable for experienced practitioners as well as for beginners. Taught in English. All are welcome. Please make sure to book a place in advance. Min. 4 persons in a class.

Joga dla dzieci

Gimnastyka dla dzieci z elementami jogi, korektywy i ćwiczeń Denissona tj. poprawiających sprawność umysłową. Zajęcia mają charakter zabawy w którą wplatane są elementy ćwiczeń fizycznych, dostosowanych do wieku, poprawiających pracę mięśni, kręgosłupa, układu nerwowego rozwijających się dzieci. Zajęcia grupowe uczące również integracji. Dla dzieci w wieku 6-11 lat.

Zajęcia otwarte JOGA

Zajęcia wprowadzające dla osób, które chcą rozpocząć praktykę jogi. Wykład i próbna lekcja. Zajęcia sa bezpłatne, prosimy o zapisy.

Pilates

Uczta Jogina

Sesja pogłębionej praktyki asa, pranajama (ćwiczenia oddechowe) i dłuższy relaks. Na zapisy.

Grupa Początkująca

Dla osób, które zaczynają praktykę. Nauczysz się podstaw jogi: pracy z oddechem i najważniejszych pozycji. Po minimum 8 spotkaniach można przejść do Grupy Ogólnej.

Grupa Ogólna 2

Praktyka zaawansowana: dla osób, które dobrze opanowały podstawy, nauka zaawansowanych pozycji, wymagane samodzielne stanie na głowie.

Joga w ciąży

Zajęcia jogi Iyengara dedykowane paniom w w ciąży prowadzone przez doświadczoną nauczycielkę. Specjalnie dobrane pozycje jogi na czas ciąży i ćwiczenia oddechowe zadziałają dobroczynnie na kręgosłup, rozciągając go i wzmacniając.Zadbasz o poprawną postawę w czasie ciąży, usprawnisz działanie systemu nerwowego, krwionośnego i hormonalnego.

Sesja Indywidualna

Spotkanie indywidualne z nauczycielem lub w grupie do 3 osób. Celem jest dostosowanie praktyki do możliwości i stanu zdrowia ćwiczącego, uzyskanie indywidualnych wskazówek.

Vinjasa

Połączenie ruchu z oddechem, polega na płynnym przechodzeniu pomiędzy pozycjami przy zachowaniu energetyzującego oddechu ujjayi. Wydłużony oddech pomaga zachować spokój, wprowadza harmonię i rytm, a praktyka staje się zrównoważona i głęboka, nie tracąc przy tym swej dynamiki.

Joga Powięziowa (yin yoga)

Joga głęboko odprężająca i regenerująca, uwalniająca napięcia, nie wysiłkowa.

Medytacja

dla wszystkich

WARSZTAT