Joga

Joga wywodzi się z Indii i jest wspaniałą ścieżką rozwoju duchowego praktykowaną od ponad 4 tysięcy lat.

Słowo joga pochodzi od sankryckiego słowa judż [yuj] i ma dwa zasadnicze znaczenia. Pierwsze z nich to scalać, łączyć, jednoczyć. Oznacza to zjednoczenie człowieka z tym, co boskie. Drugie znaczenie to ujarzmiać. Odnosi się ono do zapanowania nad emocjami, zachciankami, umysłem tak, aby wspierało to rozwój fizyczny, psychiczny i duchowy. Podstawę praktyki jogi stanowią asany (pozycje jogi) i pranayama (ćwiczenia oddechowe).

Asana to wykonywanie pozycji fizycznych. Efektem praktyki asan jest stabilne, elastyczne, a zarazem silne ciało, niezawodny umysł i pogodne usposobienie.

Pranayama to regulowanie przepływu oddechu, zarówno wdechu jak i wydechu.

Joga uwalnia od stresu

Joga jest przede wszystkim wspaniałą ścieżką rozwoju, drogą poznania i samodoskonalenia.
Jej dobroczynny wpływ uwalnia nas także od objawów stresu. Przeżywane napięcia odciskają swoje piętno w ciele i umyśle. Najczęściej gromadzą się w ramionach i barkach, tyłach nóg, okolicy brzucha, okolicy klatki piersiowej, zaburzają gospodarkę hormonalną, trawienie, podnoszą ciśnienie i przy dłuższym trwaniu prowadzają do wielu dolegliwości.

Praktyka jogi łagodzi objawy stresu i przywraca ciału i umysłowi właściwą równowagę. Jednak jej wpływ jest dużo głębszy: pozwala dotrzeć do korzeni stresu, aby wreszcie poza nie wykroczyć.

Korzyści, jakie osiągniesz dzięki praktyce:

  • Psychiczne - odprężenie i ukojenie nerwów, odczucie spokoju, ugruntowania i opanowania myśli, lepszy sen, dystans do spraw, pozytywne nastawienie do życia, poczucie kontroli a zarazem odpuszczenie tego, na co wpływu nie mamy, akceptacja siebie i swoich ograniczeń, łagodność, pogoda ducha...
  • Fizyczne - uwolnienie napięć mięśniowych nagromadzonych w wyniku stresu, ulga dla pleców, karku, ramion i kręgosłupa, odprężenie dla głowy, regulacja i pogłębienie oddechu, więcej przestrzeni dla serca, mocne stopy i nogi, regulacja pracy narządów wewnętrznych i hormonów, regulacja ciśnienia, ulga w bolesnych miesiączkach, dotkliwym PMS, silne i elastyczne ciało, smukła sylwetka, gracja ruchów, poprawa odporności fizycznej i psychicznej...
  • - i wiele innych, a wszystkich nie sposób wymienić.

Podróż na ścieżce jogi nie ma końca: rozwija się stale i zmienia, zaskakuje, obdarowuje i stawia nowe wyzwania... Każdy niech sam rozpozna, jakie korzyści niesie dla niego.

Jak zacząć?

Można dołączyć w dowolnym momencie. Najpierw zapoznaj się z regulaminem i zasadami praktyki. Następnie skontaktuj się z ośrodkiem telefonicznie lub mailowo, aby się umówić - liczba osób na sesjach jest ograniczona. Zabierz wygodny, niekrępujący ruchów strój. Przyjdź 20 minut przed zajęciami, aby porozmawiać z prowadzącą i poinformować o ewentualnych problemach zdrowotnych. Pamiętaj, aby nie jeść co najmniej godzinę przed zajęciami. Wszystkie pomoce potrzebne do praktyki znajdują się w ośrodku.

Grafik zajęć

niedziela: 22.07.2018 Grupa Nauczyciel
18:15 - 19:45   Początk.+ ogólna AGNIESZKA
poniedziałek: 23.07.2018 Grupa Nauczyciel
18:15 - 19:45   Grupa Ogólna 1 DOROTA
20:00 - 21:30   Grupa Początkująca DOROTA
wtorek: 24.07.2018 Grupa Nauczyciel
09:15 - 10:45   Grupa Początkująca EWA
18:15 - 19:45   Początk.+ ogólna MAGDA Ś.
środa: 25.07.2018 Grupa Nauczyciel
09:15 - 10:30   Vinjasa EMILIA/na zapisy 513 94 05 49
18:15 - 19:45   Grupa Ogólna 1 EWA
20:00 - 21:30   Grupa Początkująca EWA
czwartek: 26.07.2018 Grupa Nauczyciel
18:15 - 19:45   Grupa Początkująca AGNIESZKA
20:00 - 21:30   Grupa Ogólna 1 DOROTA Pol/Eng
piątek: 27.07.2018 Grupa Nauczyciel
09:15 - 10:45   Początk.+ ogólna DOROTA
18:15 - 19:45   Początk.+ ogólna ULA
sobota: 28.07.2018 Grupa Nauczyciel
09:15 - 10:45   Grupa Ogólna 1 EWA
11:00 - 12:30   Grupa Początkująca ULA


Cennik

  • Pojedyncza sesja 40 zł
  • Karnet na 4 sesje w miesiącu 140 zł
  • Karnet na 8 sesji w miesiącu 220 zł
  • Karnet na 12 sesji w miesiącu 260 zł
  • Karnet Miesięczny Otwarty (wejścia bez ogr.)  280 zł
  • Karnet Kwartalny Otwarty 700 zł
  • Karnet Półroczny Otwarty 1200
  • Karnet na 10 sesji do wykorzystania w dowolnym czasie 300 zł
  • Promocja dla Par - zniżka na drugi karnet 50 %
  • Sesja Indywidualna 190 zł
  • Joga dla Dzieci karnet na miesiąc 25 zł/zaj.
  • Studenci i emeryci zniżka 20 %

Grupy

Początk.+ ogólna

zajęcia dla początkujacych i już ćwiczących - dostosowane poziomem do możliwości uczestników - uczone są zarówno podstawy wykonywania pozycji, jak i trudniejsze warianty. Dla wszystkich.

Grupa Ogólna 1

Dla osób, które poznały podstawy. Bardziej zaawansowana praktyka, więcej szczegółów i dłuższy czas trwania w pozycjach. Można dołączyć po minimum dwóch miesiącach w grupie dla początkujących, wymagane jest samodzielne wykonywanie świecy (jeśli nie ma przeciwwskazań).

Ogólna + Pranajama

Dla osób, ktore opanowały podstawy praktyki asan. Zajęcia na poziomie grupy ogólnej zakończone pranajamą, czyli ćwiczeniami z oddechem.

Yoga in English

all our teachers speak English - you are welcome to join. The classes are taught in Polish, but a teacher will provide you with instructions in English as well.

Joga dla dzieci

Gimnastyka dla dzieci z elementami jogi i korektywy - zajęcia dostosowane do możliwości dzieci, jednocześnie stawiające wyzwania: uczą koncentracji, rozwijają układ motoryczny, nerwowy, koryguja wady postawy, na koniec krótki relaks. Dla dzieci w wieku 6-12 lat.

Zajęcia otwarte JOGA

Zajęcia wprowadzające dla osób, które chcą rozpocząć praktykę jogi. Wykład i próbna lekcja. Zajęcia sa bezpłatne, prosimy o zapisy.

Medytacja

dla wszystkich

WARSZTAT

Grupa Początkująca

Dla osób, które zaczynają praktykę. Nauczysz się podstaw jogi: pracy z oddechem i najważniejszych pozycji. Po minimum 8 spotkaniach można przejść do Grupy Ogólnej.

Grupa Ogólna 2

Praktyka pogłębiona dla osób, które dobrze opanowały podstawy, nauka zaawansowanych pozycji, wymagane samodzielne stanie na głowie.

Joga w ciąży

panie w ciąży zapraszamy na zajęcia w czwartki godz. 18.15 - jest to grupa początkująca - łagodna.

Sesja Indywidualna

Spotkanie indywidualne z nauczycielem lub w grupie do 3 osób. Celem jest dostosowanie praktyki do możliwości i stanu zdrowia ćwiczącego, uzyskanie indywidualnych wskazówek.

Vinjasa

Połączenie ruchu z oddechem, polega na płynnym przechodzeniu pomiędzy pozycjami przy zachowaniu energetyzującego oddechu ujjayi. Wydłużony oddech pomaga zachować spokój, wprowadza harmonię i rytm, a praktyka staje się zrównoważona i głęboka, nie tracąc przy tym swej dynamiki.

Joga Powięziowa (yin yoga)

Joga głęboko odprężająca i regenerująca, uwalniająca napięcia, nie wysiłkowa.

Uczta Jogina

raz w miesiącu 3 godzinna sesja pogłębionej praktyki - asany, pranajama (ćwiczenia oddechowe) i dłuższy relaks. Na zapisy.