Aktualności

PRAKTYKA W GRUDNIU - PRANAJAMA

Zwykle na każdy miesiąc wybieramy jedną asanę, na której skupiamy się w czasie praktyki na zajęciach. W ostatnim miesiącu roku postanowiliśmy poświęcić więcej czasu na praktykę pranajam. Co to jest pranajama?

Pranajama są to ćwiczenia oddechowe, które opierają się na świadomości oddechu i na regulacji oddechu. Aby pranajama mogła być przeprowadzona właściwie, praktyka asan musi być już ugruntowana - ciało jak i umysł w asanach powinny być stabilne. Dlatego w ośmiostopniowym systemie jogi pranajama znajduje się stopień wyżej nad asanami.

System nerwowy jest głównym odbiorcą efektów ćwiczeń oddechowych. Różne są techniki oddechowe i różne zatem ich działanie, jednak ogólny ich wpływ przynosi spokój, jasność i zrelaksowanie umysłu, wyciszenie i oczyszczenie nerwów, nasycenie krwi tlenem, i - przy właściwym wykonywaniu bandh (pieczęci energetycznych) - również regenerację narządów wewnętrznych. Pranajama toruje drogę do kolejnych stopni jogi czyli dharany - koncentracji i dhyany - medytacji. "Tak jak wiatr rozwiewa dym i nieczystości w atmosferze, tak pranajama wywiewa nieczystości z ciała i umysłu. wtedy - jak mówi Patanjali - boski ogień wewnątrz nas samych płonie w całej okazałości, a umysł uzyskuje zdolność do koncentracji (dharana) i medytacji (dhyana). [YS II 52-53]. BKS IYNEGAR "Światło Jogi".

Chcącym dowiedzieć się więcej na temat pranajamy polecam lekturę "Światła Jogi" oraz "Pranajamy" BKS Iyengara i OCZYWIŚCIE ZAPRASZAM NA ZAJĘCIA! :D

16gru2018

SPECJALNA UCZTA JOGINA NA 100-LECIE URODZIN BKS IYENGARA

Zapraszam na specjalną Ucztę Jogina, czyli pogłębioną praktykę jogi z okazji 100-lecia urodzin BKS Iyengara.
BKS Iyengar był wyjątkową postacią - geniuszem jogi, który jak nikt rozumiał ludzkie ciało i duszę, był tytanem pracy, który pozostawił ogromne dziedzictwo, z którego czerpią dziś miliony ludzi na całym świecie, był wizjonerem i mistykiem. Dla nas, którzy z oddaniem od dziesiątek lat praktykują metodę przez niego stoworzoną był jak ojciec, bo to on nas uformował, i nie bylibyśmy tym dziś, kim jesteśmy, gdyby nie on. Mimo, że zmarł 4 lata temu jego przekaz jest nadal bardzo żywy w nas, którzy naszą praktyką niesiemy go dalej. Powiedział: "My ending shall be your beginning" ("Mój koniec niech będzie waszym początkiem.") 
Spotkajmy się zatem w niedzielę 16. grudnia na specjalnej Uczcie Jogina, aby naszą praktyka i intencją uczcić ten wyjątkowy dzień - dzień 100. urodzin Mistrza
Sesję otworzy krótki wstęp przypominający postac BKS Iyengara i jego wkład w rozwój jogi. Poziom praktyki będzie dostosowany do możliwości grupy, tak więc zapraszam WSZYSTKICH, bez względu na poziom zaawansowania. Po sesji pora na uczczenie okazji smakołykami indyjskimi mojego wyrobu :)
Sesję poprowadzi Kasia Chustecka.
Termin: niedziela 16 grudnia 2018 godz 10-13
Koszt: dobrowolny datek na projekt Bellur.
Konieczna rezerwacja miejsc: kasia@equanimus.pl

 

UROCZYŚCIE ZAPRASZAM :)

9list2018

ZNOŚNA LEKKOŚĆ BYTU nowy kurs powięziowej jogi yin

Nowy kurs powięziowej jogi yin z Kasią Guraj "ZNOŚNA LEKKOŚĆ BYTU" - tym razem poświęcony głębokiemu odprężaniu miednicy i bioder.

Szczegóły znajdziecie w zakładce WARSZTATY. Zapraszamy do zapisów. 

ASANA LISTOPADA: TADASANA - POZYCJA GÓRY

Raz w miesiącu przedstawiamy wybraną ASANĘ MIESIĄCA. W czasie zajęć będziemy poświęcać więcej czasu i uwagi na pracę nad tą pozycją.

 

TADASANA albo SAMASTHITI to asana, której uwagę poświęcimy w czasie listopadowej praktyki w naszym ośrodku. Wstęp teoretyczny do pozycji przygotowała Dorota Kobos. Zapraszamy do lektury oraz na zajęcia.

Więcej informacji >

JOGA DLA DZIECI W KAŻDĄ SOBOTĘ O 13.00

Zapraszamy na jogę dla dzieci w każdą sobotę od 13 do 14! Zajęcia poprawiają koordynację ruchową, korygują postawę, poprawiają elastyczność i siłę, wspierają poczucie własnej wartości i uczą relaksu. Dla dzieci w wieku 6-12 lat.

Zajęcia prowadzi Marcelina Sankowska - dyplomowana nauczycielka jogi wg metody Iyengara. Z "naszymi" dziećmi pracuje od 5 lat. Jest wymagająca, a zarazem serdeczna. Potrafi stworzyć bezpieczną przestrzeń do przekraczania ograniczeń, podejmowania wyzwań i do zabawy. Zajęcia jogi dla dzieci różnią się od sposobu, w jaki ćwiczą dorośli - więcej jest dynamiki, zmian pozycji, oraz ruchów wspierających rozwój sysytemu nerwowego.